ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

 Протокол засідання № 19

20 листопада 2013 р.

14 год. 30 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Бондаренко В.Д.,  Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Кличко В.В., Пехов В.А., Федорук М.Т.

Відсутні:  Сиротюк О.М.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В.,  заступник  Завідувача  секретаріату  Комітету  Желтова О.М.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396) (друге читання, повторний розгляд)

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Пропозицій не надійшло.

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому:

1. Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396) (друге читання, повторний розгляд)

 

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

1.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. №3396) (друге читання, повторний розгляд).

Голова Комітету нагадав присутнім, що 18 листопада 2013 року Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на своєму засіданні вже розглянув 461 зауваження і пропозицію, що надійшли від 19 суб’єктів права законодавчої ініціативи впродовж 7-денного строку до проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. №3396). Д.Жванія вказав, що  6 поправок було відкликано ним, як автором, а членами підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян запропоновано ще дві поправки.

Голова Комітету нагадав членам Комітету, що 18 листопада не було прийнято остаточного рішення Комітету щодо рекомендацій Верховній Раді України.

Д.Жванія також наголосив, що після детального аналізу розглянутого 18 листопада на засіданні Комітету проекту з реєстр №3396, друге читання, секретаріатом Комітету виявлено ряд неузгодженостей, які пропонується розглянути на сьогоднішньому засіданні, обговорити їх, повернутися до розгляду окремих  пропозицій та  та прийняти щодо них остаточне рішення.

 

Д.Жванія запропонував до обговорення пропозиції за №№ 126, 384, 385, 386.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

На засіданні Комітету 18.11.2013 р. були підтримані пропозиції народного депутата України Князевича Р.П., якими пропонується внести зміни до статті 94 Закону України «Про вибори народних депутатів України» (далі – Закон) та позбавити окружні виборчі комісії права визнавати голосування на виборчій дільниці недійсним (№№ 384, 385, 386), при цьому поправка № 126 про виключення із статті 31 «Повноваження окружної виборчої комісії» пункту 17 була відхилена Комітетом на підставі частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, тож окружні виборчі комісії не були позбавлені права визнавати недійсним голосування на виборчій дільниці.

В підсумку обговорення зазначених пропозицій члени Комітету дійшли згоди, передбачити право окружної виборчої комісії приймати рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 92 Закону. У зв’язку з цим народний депутат України Князевич Р.П. запропонував викласти його поправку №384 у новій редакції: «частину п’ятнадцяту статті 94 викласти у такій редакції: «15. Окружна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 92 цього Закону».

У підсумку обговорення було запропоновано підтримати поправку № 384 у новій редакції, а поправки №№ 126, 385, 386 відхилити.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Д.Жванія запропонував до обговорення пропозиції за №№ 162, 300, 306.

На засіданні Комітету 18.11.2013 р. була підтримана пропозиція народного депутата України Князевича Р.П. № 162, якою пропонується пункт 4 частини сьомої статті 36 викласти у новій редакції та передбачити право членів виборчої комісії безперешкодно відвідувати приміщення виборчої комісії.

Запропонована зміна, зокрема, дозволить безперешкодний доступ усіх членів окружної виборчої комісії до кімнати системного адміністратора під час введення та передачі ним відомостей протоколів дільничних виборчих комісій засобами ІАС «Вибори» до Центральної виборчої комісії. Постановою ЦВК від 25 вересня 2012 року N 1074 «Про Порядок передачі до Центральної виборчої комісії оперативної інформації про хід та підсумки голосування у день голосування на виборах народних депутатів України» у  п. 2.3. передбачено: «У приміщенні, де відбувається введення та перевірка відомостей протоколу, мають право перебувати системний адміністратор, оператори ЄІАС "Вибори", голова окружної виборчої комісії (головуючий на засіданні) та відповідальний за перевірку протоколу член комісії. Присутність інших осіб у цьому приміщенні забороняється». Ця заборона має на меті унеможливити фізичне втручання у роботу системного адміністратора, заважати йому,  відволікати його увагу від введення відомостей протоколів.

При цьому поправка № 300, якою пропонується дозволити перебувати у приміщеннях дільничних та окружних виборчих комісій офіційним спостерігачам від партії, кандидата у депутати, громадської організації була відхилена як така, що суперечить статті 116 Регламенту Верховної Ради України. Водночас підтриманою Комітетом поправкою № 306 пропонується надати таке право офіційним спостерігачам від іноземної держави, міжнародної організації.

У підсумку обговорення зазначених пропозицій було запропоновано відхилити пропозицію № 162.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Д.Жванія запропонував до обговорення підтримані Комітетом на засіданні 18.11.2013 р. пропозиції народного депутата України Князевича Р.П. №№ 418 та 425, якими пропонується передбачити, що Центральна виборча комісія має  встановити результати виборів у загальнодержавному та одномандатних округах не пізніш як на сьомий день з дня голосування.

Голова Комітету поінформував народних депутатів, що чинним Законом передбачено для встановлення результатів парламентських виборів п’ятнадцятиденний строк, при цьому враховуються строки оскарження та розгляду судами різних інстанцій відповідних позовів щодо підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях, встановлення підсумків голосування у виборчих округах. Оптимальність такого строку підтверджує практика застосування Закону. Так, на виборах народних депутатів 2012 року результати виборів у загальнодержавному окрузі були встановлені ЦВК на 13 день з дня голосування; результати виборів в одномандатних округах встановлювались з 8 по 14 день після дня голосування. У 2007 році результати виборів народних депутатів були встановлені ЦВК на 15-й день з дня голосування, у 2006 році – також на 15-й день. Тому скорочення відведеного Законом строку видається недоцільним.

У підсумку обговорення було запропоновано відхилити пропозиції №№ 418 та 425.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

Д.Жванія запропонував до обговорення пропозиції за №№ 354, 396, 406, 411, 424.

Зазначеними пропозиціями, зокрема, пропонується передбачити, що непідписання або відмова у підписанні  підсумкового протоколу членами виборчої комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.

Поправка № 354 до частини п’ятої статті 91 Закону (щодо протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці) Комітетом була відхилена як така, що суперечить статті 116 Регламенту Верховної Ради України.

Водночас поправки №№ 396 (частина п’ята статті 95, щодо протоколу окружної комісії про підсумки голосування в загальнодержавному окрузі), 406 (частина п’ята статті 96, щодо протоколу окружної комісії про підсумки голосування в одномандатному окрузі), 411 (частина п’ята статті 96-1, щодо протоколу ЦВК про підсумки голосування в закордонному окрузі), 424 (частина дванадцята статі 98, щодо протоколу ЦВК про результати виборів в загальнодержавному окрузі) були підтримані. Тож відповідні положення Закону мають бути доповнені нормою, що непідписання або відмова у підписанні протоколу окремими членами комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.

Голова Комітету зазначив, що поправки були підтримані несистемно, оскільки не передбачено доповнення такою нормою положень, якими регулюється складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та протоколу Центральної виборчої комісії про результати виборів в одномандатних округах.

Д.Жванія також зауважив, що кількість підписів у підсумковому протоколі виборчої комісії серед іншого дозволяє встановити, чи був наявний кворум під час його складання, що має ключове значення для легітимності протоколу і результатів підрахунку голосів, встановлення підсумків голосування і результатів виборів.

У підсумку обговорення було запропоновано відхилити пропозиції №№ 396, 406, 424, а пропозицію №411 врахувати редакційно.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

Голова Комітету також поінформував, що підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян за дорученням Комітету доопрацював пропозиції народного депутата України Князевича Р.П. №№149, 150, 159, якими пропонується доповнити Закон окремими положеннями щодо висвітлення на офіційному веб-сайті ЦВК рішень та протоколів дільничних та окружних виборчих комісій і пропонує:

- частину другу статті 35 доповнити реченням такого змісту: «У цей же строк протокол засідання виборчої комісії вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення та надсилається до Центральної виборчої комісії. Центральна виборча комісія оприлюднює протокол засідання виборчої комісії на своєму офіційному веб-сайті невідкладно після його надходження»;

- частину п’яту статті 35 викласти у такій редакції:

«5. Постанова, прийнята окружною чи дільничною виборчою комісією, не пізніше ранку наступного дня після дня її прийняття, а прийнята напередодні дня голосування, у день голосування та під час підрахунку голосів, встановлення підсумків голосування, - не пізніш як через чотири години після завершення засідання виборчої комісії, вивішується для загального ознайомлення на стенді офіційних матеріалів комісії, який обладнується в приміщенні комісії у місці, вільно доступному для відвідувачів. У ці ж строки постанова, прийнята окружною чи дільничною виборчою комісією, надсилається до Центральної виборчої комісії, яка оприлюднює її на своєму офіційному веб-сайті невідкладно після надходження постанови.

Копія постанови, прийнятої окружною чи дільничною виборчою комісією, засвідчена головою виборчої комісії чи його заступником і секретарем виборчої комісії та скріплена печаткою виборчої комісії, видається суб'єкту виборчого процесу, якого вона стосується, на його вимогу, не пізніше ніж через чотири години після її прийняття, а прийнята напередодні дня голосування та в день голосування – невідкладно. У ці ж строки постанова, прийнята окружною виборчою комісією, надсилається до Центральної виборчої комісії через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему»;

доповнити статтю 35 частиною дев’ятою такого змісту:

«9. Документи виборчих комісій, які стосуються організації виборів, підлягають невідкладному  оприлюдненню на стенді офіційних матеріалів відповідної комісії та на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії одразу після їх надходження до Центральної виборчої комісії».

У підсумку обговорення було запропоновано підтримати зазначені пропозиції у запропонованій підкомітетом редакції.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Голова Комітету також запропонував обговорити внесену ним поправку до розділу ІІ «Прикінцеві положення» законопроекту та викласти пункт 1 в такій редакції: «1. Цей Закон набирає чинності з 1 лютого 2014 року».

У підсумку обговорення пропозиції членами Комітету було запропоновано підтримати зазначену пропозицію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Після ухвалення рішення щодо всіх запропонованих до обговорення поправок Д Жванія запропонував підтримати пропозицію рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в другому читанні підготовлений Комітетом законопроект прийняти в другому читанні та в цілому.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. №3396), за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому.

 

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

На завершення засідання Голова Комітету зазначив, що при підготовці на розгляд парламенту законопроекту нумерація включених до порівняльної таблиці поправок  буде змінена, оскільки на засіданні Комітету 18.11.2013 р. окремі поправки були відкликані їх авторами, водночас за пропозицією членів Комітету до порівняльної таблиці кілька поправок було включено.

 

 

 

 

 

Голова Комітету                        ______________                 Д.ЖВАНІЯ

 

 

Секретар Комітету                   ______________                  Р.КНЯЗЕВИЧ

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

20.11.2013 року

 

1. Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396) (друге читання, повторний розгляд)

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“3 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:05
03 грудня 2014 15:04
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:01
03 грудня 2014 14:59
03 грудня 2014 14:58
03 грудня 2014 14:57